Tanácsadással, testre szabott online megoldásokkal és fejlesztéssel foglalkozó németországi székhelyű vállalkozásnak készítettem el új weboldalát. Jól összerakott brief alapján dolgoztam, a német ügyvezetővel többször is konzultáltam a feladatokról. Az első körös verzió kicsit eltért attól a koncepciótól, amit a cég szeretett volna, de a második körre sikerült egy mindkettőnk számára szép weboldalt elkészíteni.
A német precizitásból kaptam egy kis leckét, ahol a legfontosabb szempont az egyszerű látvány, valamint a cég belső és külső kommunikációjának pontos megjelenítése volt, ami nem az innovatív megjelenésről, vagy a látványos animációkról szól. Ez a cég stabilitást, kiszámíthatóságot sugall, a weboldalnak is ezt kellett. A színek és a logó adott volt, így azzal nem kellett foglalkoznom, bár egy kicsit mégis: Philipp, a cég ügyvezetője rám bízta, hogy a logóban lévő színeket kicsit hozzam közelebb egymáshoz, valamint az abban lévő typo-t is megigazítsam.
Egy német törvény miatt figyelnem kellett, hogy a Google betűtípusokat nem használhatjuk, mivel a német szabályozások tiltják, hogy a felhasználók gépére Németország területéről cookie-kat vagy bármilyen szenzitív adatokat átadjon a Google részére (aki nem német cég). Így maradt az Arial – Helvetica páros, de a szép, egységes designt ez nem befolyásolta.
A végeredmény egy jól átlátható és egyszerűen működő két nyelvű bemutakozó oldal lett minimális funkciókkal, mint kapcsolati űrlap és többnyelvű WordPress modul.